Тривалість декретної відпустки залежить від кількості народжених дітей.
Читайте також: Робота, польська мова та нові кваліфікації: безкоштовна підтримка для іноземців на Помор’ї
Відповідно до ст. 180 § 1 КЗпП тривалість відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами залежить від кількості дітей, народжених при одних пологах, та становить:
20 тижнів – якщо народилася одна дитина;
31 тиждень – якщо народилося двоє дітей;
33 тижні – якщо народилося троє дітей;
35 тижнів, якщо народилося четверо дітей;
37 тижнів – якщо народилося п’ятеро і більше дітей.
Декретна відпустка в Польщі не є обов’язковою. Ні, не вірно.
Читайте також: Карта CUKR, тимчасовий побит чи статус резидента ЄС: розберімося в легалізації перебування в Польщі
Після народження дитини працівник зобов’язаний взяти не менше ніж 14 тижнів декретної відпустки. Працівник може відмовитись від залишку відпустки, якщо її може використовує батько, який виховує дитину. Для цього батько повинен подати заяву своєму роботодавцю принаймні за 14 днів до початку відпустки. Роботодавець не може відмовити у проханні працівника. Також працедавець зобов’язаний видати довідку, яка підтверджує надання відпустки. Мати своєю чергою зобов’язана надати своєму роботодавцю цей документ – разом із заявою, яку вона написала про звільнення від залишку відпустки. Про це свідчить ст. 180 § 4 КЗпП.
Читайте також: Понад 3 350 іноземців у Польщі можуть отримати підтримку у працевлаштуванні та розвитку кар’єри
Частину декретної відпустки можна використовувати перед пологами. Так, вірно.
Працівник має право використовувати частину декретної відпустки до передбачуваної дати пологів. На підставі ст. 180 § 2 КЗпП, це не може бути більше ніж 6 тижнів. Після пологів жінка може використовувати решту відпустки, наприклад, у разі народження однієї дитини – 20 тижнів, мінус кількості тижнів відпустки, взятих до пологів).
Ви не можете працювати під час декретної відпустки. Ні, не вірно.
Закон не забороняє особі, яка перебуває у відпустці по вагітності та пологах, виконувати роботу на підставі цивільноправових договорів. З цієї причини жінка після пологів, яка перебуває у відпустці по вагітності, має можливість виконувати роботу на підставі мандатного контракту (umowa zlecenia) або конкретного завдання (umowa o działo). Винагорода, отримана під час відпустки по вагітності та пологах жодним чином не вплине розмір допомоги.
Працівник, який перебуває у відпустці по вагітності та пологах, захищений від звільнення. Так, вірно.
На підставі ст. 177 § 1 КЗпП, роботодавець не може розірвати трудовий договір з працівником, яка перебуває у відпустці по вагітності та пологах (якщо немає причин, що виправдовують розірвання контракту без попередження з її вини, та профспілка компанії погодиться це зробити). Виняток становить оголошення про банкрутство або ліквідація роботодавця, про що свідчить § 4 вищезазначеної статті.
Tags: новини Польща













